case

My CC

Een compleet klantenportaal

Container Centralen is de beheerder van ongeveer alle karren in Europa waar bloemen en planten op vervoerd worden. Hun klanten zijn tuinders of tuincentra die bloemen willen vervoeren en vervolgens makkelijk hun karren weer ergens anders willen inleveren of nieuwe ophalen. Vanuit Quatronic hebben wij My CC ontwikkeld: het nieuwe klantenportaal waarin klanten van Container Centralen bestellingen kunnen plaatsen en beheren.

Een nieuw klantenportaal

Een team van Quatronic is de afgelopen maanden bezig geweest met het bouwen van een online portal voor klanten van Container Centralen (CC). Zoals het hoort bij dit soort portalen, heeft het de naam My CC gekregen. Container Centralen is de beheerder van de CC Pool, waar jaarlijks ongeveer 3.5 miljoen CC Containers in rondgaan bloemen en planten op vervoerd worden. Hun klanten zijn tuinders of tuincentra die bloemen en planten vervoeren en vervolgens gemakkelijk hun karren weer ergens anders willen inleveren of nieuwe ophalen. Het merendeel van de transacties wordt telefonisch afgehandeld. In het hoofdkantoor in Hoofddorp staan mensen van de klantenservice in 8 talen klanten te woord die karren willen inleveren, halen of omruilen op één van de 50+ depots in Europa.

In deze tijd waarin je met 3 drukken op de knop een tas boodschappen op je keukentafel hebt staan is het moeilijk te verkopen dat je nog moet bellen om een bloemencontainer af te halen of te brengen. Daarom hebben we na een design sessie van 2 dagen de blauwdruk voor een klanten portaal gemaakt en zijn we van september 2021 tot januari 2022 in de weer geweest. Via My CC kunnen de klanten van CC nu afspraken maken om nieuwe CC Containers op te halen, om te ruilen of in te leveren. Ook kunnen zij hun eigen contracten of balans inzien en die overmaken naar andere klanten.

Mockup van de case gedaan voor MyCC

Een klantenportaal bouwen met OutSystems

Meestal bouwen we apps en systemen om business processen te ondersteunen en zijn de gebruikers medewerkers van het bedrijf zelf. Voor dit project hebben we echt een applicatie neergezet die door de klanten van onze klant gebruikt wordt. Alle klanten hebben hun eigen taal, dus we hebben het portaal in 8 talen vertaald. Via standaard OutSystems functionaliteit is dat heel eenvoudig, technisch gezien, want een groep mensen 2000 woorden zonder al te veel context laten vertalen gedurende een ontwikkeltraject neemt wel wat organisatorische hobbels mee.

Omdat er aan apps voor eindklanten andere eisen gesteld worden dan aan een intern systeem is er samen met communicatiebureau 100% Leiden een fris nieuw design ontwikkeld. Een Business-to-customer app via OutSystems is voor Quatronic weer een nieuw succes.

Onboarding

Door de seizoensgebonden drukte in het werk moet de applicatie nog goed in de picture gezet worden. Op dit moment zijn er 80 klanten die er mee werken en via de app hun transactieverzoeken naar CC sturen. De komende zomer moet My CC de route worden waarmee klanten hun verzoeken kenbaar kunnen maken. In de tussentijd gaan wij door met het vervangen van het logistieke systeem.

meer weten

Neem contact op met

Auke

Business Technology Consultant

Wil je kennismaken?
Neem contact op