SMART asset integrity solutions

In het kort

Market
Industry & Manufacturing
Service
OutSystems
Solution
Procesautomatisering, webapplicatie, mobiele applicatie

40%

tijdswinst op inspecties

8 weken

MVP ontwikkeltijd

4 maanden

totale ontwikkeltijd

achtergrond

SMART Asset Integrity Solutions (SMART AIS) inspects the integrity of components in its customers' complex industrial processes. To support its growth, the company knew it needed a digital replacement for paper inspection processes.

Four months later, two Quatronic consultants created a web app and a mobile app to accelerate the entire asset registration and inspection process. Now, SMART AIS has an integrated asset management solution and the speed and efficiency needed to drive business growth and deliver more value to its customers.

Who is SMART AIS?

SMART Asset Integrity Solutions (SMART AIS) helps its customers around the world ensure that their critical production, distribution and manufacturing processes run as efficiently and safely as possible. To do this, the company offers numerous services to monitor, assess and report on the integrity of complex industrial systems. These inspection reports help its customers comply with essential safety legislation and make informed decisions about maintenance and possible replacement of these assets.

The challenge

The inspection process involved many manual, non-digital steps that led to long lead times when registering an asset, preparing, executing and reviewing an inspection.

Until recently, SMART AIS carried out complex inspection planning, assessment and reporting using multiple Excel files and paper drawings. It was a time-consuming process that made it difficult for the company to scale up to meet the growing demand for independent inspection services.

To keep up with this demand and stay ahead of the competition, SMART AIS decided to innovate and digitize their processes.

Through real-time insight, we can take preventive measures, so that our customers' assets remain productive and safe.

Our approach

To gain a thorough understanding of the inspection process and the challenges, a Design Sprint has started. A Design Sprint translates ideas into wireframes and a suggested solution direction. In two days, we worked together on an interactive prototype that served as the basis for developing the solution.

With the help of the OutSystems platform took two Quatronic consultants just 8 weeks to develop the minimum viable product (MVP) for the apps. A pilot then started and so the MVP immediately added value to the organization. Then another 8 weeks to roll out the complete solutions. Quatronic's automated test framework ensured flawless go-live for both the web and mobile applications.

The result

The result saves 60% time and ensures that SMART AIS achieves a higher quality of inspection and support for its customers.

With this solution, SMART AIS employees have a web-based application to register and maintain all information related to their customers' assets and an offline tablet application to carry out inspections.

Mockup van de tablet app gemaakt voor SMART

With these new apps, SMART AIS can work much more efficiently. Staff no longer have to spend time finding the latest version of documentation, manually preparing inspections, and generating reports. “We've reduced inspection turnaround times by around 40%,” says Martin. “We've digitized the process. Now everyone has access to the same pre-registered information and we can compile inspection reports immediately when the tablet app data is synchronized with the back office.”

Freed from the time constraints of old manual processes, SMART AIS employees can focus on adding value for their customers. With real-time insight, the company's customers no longer have to wait for reports to decide what measures to take to ensure the integrity of their assets.

know more

Handmatig werk

Het inspectieproces kende veel handmatige, niet-digitale stappen die leidden tot lange doorlooptijden bij het registreren van een asset, het voorbereiden, uitvoeren en beoordelen van een inspectie.

Tot voor kort voerde SMART AIS complexe inspectieplanning, beoordeling en rapportage uit met behulp van meerdere Excel-bestanden en papieren tekeningen. Het was een tijdrovend proces dat het voor het bedrijf moeilijk maakte om op te schalen om aan de groeiende vraag naar onafhankelijke inspectiediensten te voldoen.

Om deze vraag bij te houden en de concurrentie voor te blijven, besloot SMART AIS om te innoveren en hun processen te digitaliseren.

Door real-time inzicht kunnen wij preventieve maatregelen nemen, waardoor de assets van onze klanten productief en veilig blijven.
oplossing

Design Sprint

Om een gedegen begrip van het inspectieproces en de uitdagingen te verkrijgen, is een Design Sprint gestart. Een Design Sprint vertaalt ideeën in wireframes en een voorgestelde oplossingsrichting. In twee dagen is er gezamenlijke gewerkt aan een interactief prototype dat als basis heeft gediend voor de ontwikkeling van de oplossing.

MVP

Met behulp van het OutSystems platform kostte het twee Quatronic consultants slechts 8 weken om de Minimum Viable Product (MVP) van de apps te ontwikkelen. Vervolgens is er een pilot gestart en zo voegde de MVP al direct waarde toe aan de organisatie. Vervolgens nog eens 8 weken om de volledige oplossingen uit te rollen. Het automatische test-framework van Quatronic zorgde voor een vlekkeloze livegang voor zowel het web als mobiele applicaties.

Tijdswinst en verbeterde kwaliteit

Met deze oplossing beschikken SMART AIS-medewerkers over een web-based applicatie om alle informatie met betrekking tot de assets van hun klanten te registreren en bij te houden en een offline tablet applicatie om inspecties uit te voeren.

Met deze nieuwe apps kan SMART AIS veel efficiënter werken. Het personeel hoeft niet langer tijd te besteden naar het zoeken van de laatste versie van de documentatie, het handmatig voorbereiden van inspecties en het genereren van rapporten. ”We hebben de doorlooptijden voor inspecties met ongeveer 40% verkort”, zegt Martin. “We hebben het proces gedigitaliseerd. Nu heeft iedereen toegang tot dezelfde, vooraf geregistreerde informatie en kunnen we inspectierapporten onmiddellijk samenstellen wanneer de gegevens van de tablet app worden gesynchroniseerd met de backoffice.”

Bevrijd van de tijdsbeperkingen van de oude handmatige processen, kunnen SMART AIS-medewerkers zich concentreren op het toevoegen van waarde voor hun klanten. Met real-time inzicht hoeven de klanten van het bedrijf niet langer op rapporten te wachten om te beslissen welke maatregelen ze moeten nemen om de integriteit van hun assets te waarborgen.

meer weten

Neem contact op met

Richard

Co-founder
Cases

More success stories